مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 09:552024-01-02بين الملل

نروژ اجازه فروش سلاح به اوکراین را صادر کرد


بر اساس بیانیه دولت نروژ، این کشور به کمپانی ها و صنایع دفاعی خود اجازه فروش مستقیم سلاح به اوکراین را داده و این اقدام از اول ژانویه سال 2024 آغاز شده است.

- بر اساس بیانیه دولت نروژ، این کشور به کمپانی ها و صنایع دفاعی خود اجازه فروش مستقیم سلاح به اوکراین را داده و این اقدام از اول ژانویه سال 2024 آغاز شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اسپن بارت ایده وزیر امور خارجه نروژ گفت: حمایت از اوکراین برای نروژ و امنیت اروپا مهم است.

به نقل از خبرگزاری تاس، این دیپلمات نروژی همچنین در بیانیه ای اعلام کرد: دولت اسلو تصمیم گرفته تا به صنایع دفاعی کشور اجازه فروش مستقیم تسلیحات به اوکراین را بدهد.

حمایت نظامی نروژ از اوکراین بر اساس چهار برنامه اصلی است که شامل اهدای تسلیحات از انبارها، اهدا از طریق همکاری بین المللی و مکانیسم های مالی و اهدای مستقیم از صنایع دفاعی و آموزش پرسنل نظامی اوکراین می شود.

این تغییر سیاستگذاری به این معناست که کمپانی های نروژی می توانند درخواست فروش تسلیحات و تولیدات دفاعی خود را برای دریافت مجوز صادرات به صورت فروش مستقیم تسلیحات و تولیدات مرتبط با امور دفاعی به اوکراین به وزارت امور خارجه نروژ ارائه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نروژ اجازه فروش سلاح به اوکراین را صادر کرد

نروژ اجازه فروش سلاح به اوکراین را صادر کرد