مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 آذر 1402 ساعت 00:152023-11-29اقتصادي

آخرین جزییات طرح کاشت یک میلیارد درخت


مدیرکل دفتر ترویج منابع طبیعی و آبخیزداری می گوید: امسال 300 میلیون درخت در کشور کاشته خواهد شد، این درخت ها شامل 60 میلیون اصله درخت میوه، 80 میلیون اصله زارعت چوب، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار محیط زیست خبرگزاری فارس، درختکاری رویکردی مهم برای حفظ محیط زیست است که در کشورهای مختلف جهان دنبال می شود.

بسیاری از فعالان در عرصه محیط زیست و منابع طبیعی معتقدند درختان ریه های کره زمین و بخشی ضروری در اکوسیستم های جنگل ها محسوب می شوند که سهم بسزایی در تأمین مواد غذایی مورد نیاز انسان ها دارند.

هرچند این روزها جنگل زدایی در اغلب نقاط دنیا در حال رشد است اما پروژه های درختکاری بسیاری نیز در سراسر جهان با هدف احیای جنکل ها در حال اجراست، قطع درختان بدون جایگزینی پوشش سبز در بسیاری از نقاط دنیا مرسوم و منجر به نگرانی های بسیاری میان بشر شده است.

بدیهی است که وجود درختان به افزایش تأمین اکسیژن برای تنفس، جذب و ذخیره دی اکسید کربن، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، بالا بردن شانس بارندگی در شهرها، ذخیره آب باران و حاصلخیز کردن خاک، تأمین سایه برای خنک سازی محیط و بسیاری از مزایای مهم دیگر را در پی دارد.

امروزه مدیران در بسیاری از کشورهای جهان تحت پیروی از جنبش های مختلف نظیر Bonn Challenge و سایر موارد مشابه اقدامات قابل توجهی در راستای کاشت درخت اعما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین جزییات طرح کاشت یک میلیارد درخت

آخرین جزییات طرح کاشت یک میلیارد درخت