مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 23:452023-12-18بين الملل

کره شمالی: همکاری و تقویت روابط با چین را ادامه خواهیم داد


یک دیپلمات ارشد کره شمالی ساعتی پس از انجام آزمایش موشکی این کشور، با سفر به «پکن» بر ضرورت تقویت روابط با چین تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کره شمالی ساعاتی پس از پرتاب یک موشک جدید، متعهد شد که برای حفاظت از منافع مشترک  همکاری با چین را ادامه خواهد داد.

به نوشته وبگاه چاینا مورنینگ پست ، پاک میونگ هو ،   معاون وزارت خارجه کره شمالی روز دوشنبه در سفر به پکن به وانگ یی دیپلمات ارشد چینی گفت که پیونگ یانگ به تعمیق روابط با چین ادامه خواهد داد.

کره شمالی در بحبوحه افزایش تنش ها بین واشنگتن و پکن، و همچنین مذاکرات طولانی مدت خلع سلاح اتمی با آمریکا، روابط نزدیک خود را با چین به عنوان یک متحد سنتی و حامی اقتصادی تقویت کرده است.

وزارت دفاع کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد که کره شمالی چند ساعت بعد از آزمایش یک موشک برد کوتاه، یک پرتابه دیگر را به سمت دریای ژاپن شلیک کرده براساس بیانیه ستاد مشترک کره جنوبی، کره شمالی روز یک شنبه شب به وقت محلی، یک موشک کوتاه برد را از حوالی پیونگ یانگ پرتاب کرد که بعد از طی مسافت 570 کیلومتری در دریای ژاپن منفجر شده است.

این پرتاب چند روز پس از آن صورت گرفت که سئول و واشنگتن دومین نشست گروه مشورتی اتمی را برگزار و توافق کردند که دستورالعمل های مربوط به برنامه ریزی و عملیاتی کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کره شمالی: همکاری و تقویت روابط با چین را ادامه خواهیم داد

کره شمالی: همکاری و تقویت روابط با چین را ادامه خواهیم داد