مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 08:202023-12-10پزشكي

45 درصد ایرانی ها زیر 70 سال فوت می کنند


سالانه 140 هزار ایرانی به سرطان مبتلا می شوند/ سرطان روده بزرگ در جوانان رو به افزایش است/ میزان ابتلا به التهاب روده در میان زنان بالا رفته است/ بستنی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه فرهیختگان، رییس بیست و سومین کنگره انجمن گوارش و کبد ایران گفت چاقی علاوه بر افزایش سه برابری ابتلا به سرطان ها، از علل اصلی مرگ های زودرس در کشور است.

دکتر رضا ملک زاده رضا ملک زاده روز شنبه در یک نشست خبری که در محل انجمن برگزار شد، گفت: بر اساس نظام ثبت سرطان در کشور، سالانه 140 هزار مورد جدید ابتلا به سرطان افزوده می شود که این رقم به 165 هزار مورد در چند سال آینده افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه ابتلا به سرطان روده بزرگ در جوانان روند افزایشی دارد، اظهارداشت: 15 هزار بیمار مبتلا به سرطان روده بزرگ در کشور ثبت شده است که از این تعداد 2 هزار و 700 مورد زیر 50 سال هستند.

وی افزود:عدم مصرف میوه و سبزیجات کافی، خوردن بستنی، غذاهای آماده و نوشابه های گازدار که حاوی مواد سرطان زا در بدن هستند، باعث شده سن ابتلا به سرطان روده بزرگ به 40 سال در کشور کاهش یابد.

ملک زاده هشدار داد: در سال گذشته 400 مورد جدید ابتلا به سرطان روده بزرگ در جوانان افزوده شده و این آمار رو به افزایش بوده، ضرورت دارد از سن 35 تا 40 سالگی حتما آزمایش سرطان روده بزرگ انجام شده و غربالگری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

45 درصد ایرانی ها زیر 70 سال فوت می کنند

45 درصد ایرانی ها زیر 70 سال فوت می کنند