مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 15:302023-12-13اجتماعي

تهیه اطلس خاک کمک قابل توجهی به حفظ این بستر حیاتی می کند


مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: تهیه اطلس خاک در راستای برنامه های آمایش سرزمینی می تواند در بلندمدت به حفظ این بستر حیاتی کمک علمی قابل توجهی کند.

- ایسنا/لرستان مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: تهیه اطلس خاک در راستای برنامه های آمایش سرزمینی می تواند در بلندمدت به حفظ این بستر حیاتی کمک علمی قابل توجهی کند.

علی سالاروند امروز 22 آذرماه در همایشی به مناسبت روز جهانی خاک با شعار (خاک، آب، منشأ زندگی) که در محل سالن همایش های اداره کل شیلات لرستان برگزار شد، با توجه به اهمیت حفظ خاک، اظهار کرد: همه ما در قبال خاک وظیفه بسیار جدی داریم و باید مباحث خاک را بیشتر مدنظر داشته باشیم.

وی با اشاره به قانون حفاظت از خاک مصوب 1398 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علاوه بر اهداف کمی که در مورد حفاظت از خاک و امنیت غذایی در این قانون مطرح هست، سازمان حفاظت محیط زیست بحث کیفی و امنیت غذایی در مبحث حفاظت از کیفیت غذا را نیز مدنظر دارد زیرا اگر خاک یا یک عرصه خاک آلوده شود ممکن است از لحاظ امنیت غذایی انسان و زیستمندان را با مخاطرات جدی مواجه کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خاطرنشان کرد: در مواردی که ما به خاک آسیب جدی وارد نماییم، این آسیب دوباره در قالب بیماری ها و انواع ناهنجاری ها به خود انسان برمی گردد و از طرفی هزینه پاکسازی و احیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهیه اطلس خاک کمک قابل توجهی به حفظ این بستر حیاتی می کند

تهیه اطلس خاک کمک قابل توجهی به حفظ این بستر حیاتی می کند