مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 15:152023-11-28اقتصادي

صرفه جویی یک میلیون مترمکعب آب با مسدود کردن چاه های غیرمجاز باخرز


طی 4 سال اخیر با مسدود کردن 855 حلقه چاه غیرمجاز در باخرز قریب به یک میلیون مترمکعب آب صرفه جویی شده است.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور منابع آب تربت جام گفت: طی 4 سال اخیر با مسدود کردن 855 حلقه چاه غیرمجاز در باخرز قریب به یک میلیون مترمکعب آب صرفه جویی شده است.

یوسف اختری در گفت و گو با ایسنا در خصوص دلیل توسعه چاه های غیرمجاز در باخرز گفت: سفره آب زیرزمینی دشت باخرز سفره ای کم عمق و اصطلاحاً سنگ کف بالا است، بنابراین حفر چاه غیرمجاز به سهولت انجام می شود و نیاز به استقرار دستگاه های حفاری پیشرفته ندارد.

وی دلیل اصلی وجود چاه های غیرمجاز متعدد در این منطقه را دسترسی راحت به آب با به کارگیری مغنی اعلام کرد و افزود: از قدیم الایام محل تأمین آب مردم روستاهای این شهرستان برای مصارف کشاورزی، دامپروری و شرب قنوات و چشمه ها بوده که خشکسالی ها و کم بارشی سالیان اخیر موجب کم شدن آب قنات ها شده است.

وی خاطرنشان کرد: خشکسالی ها و کم بارشی سالیان اخیر موجب شده که برخی به منظور جبران کم آبی، چاه غیرمجاز حفر کنند که تداوم برداشت از این چاه ها اثر مخرب بر روی قنوات دارد.

مدیر امور منابع آب تربت جام آمار رسمی چاه های غیرمجاز شناسایی شده و فعال باخرز را حدود 950 حلقه اعلام کرد و ادامه داد: بسیاری از این چاه ها داخل منازل و باغات قرار دارند که کار ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صرفه جویی یک میلیون مترمکعب آب با مسدود کردن چاه های غیرمجاز باخرز

صرفه جویی یک میلیون مترمکعب آب با مسدود کردن چاه های غیرمجاز باخرز