مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 10:302023-11-26اقتصادي

هواشناسی: ایران در فاز ال نینو قرار گرفت


رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی با اشاره به کم بارشی های گسترده آبان، گفت: ایران در فاز ال نینو قرار دارد و بارش ها در آذرماه بالاتر از نرمال می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، احد وظیفه اظهار کرد: طی چند هفته گذشته، هجوم هوای گرم شمال آفریقا به سمت سمت شرق اروپا باعث شد سامانه های مهاجر که در مدیترانه شرقی توسعه می یافتند و پس از آن وارد ایران می شدند، تضعیف شود.

وی ادامه داد: در بارش های فصل سرد سال عمدتاً سامانه هایی خیلی مؤثر هستند که در شرق مدیترانه توسعه می یابند و در ادامه باعث توسعه جریان های سطوح زیرین از سمت دریا از اقیانوس هند و دریای سرخ به سمت ایران می شوند.

وی با بیان اینکه امسال این اتفاق به دلیل هجوم هوای گرم از مناطق شمالی آفریقا به سمت اروپای شرقی و خاورمیانه روی نداد، افزود: در نتیجه به خصوص در آبان ماه با کم بارشی های گسترده مواجه شدیم.

رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی با تأکید بر اینکه آبان ماه به خصوص نیمه دوم ماه گذشته از لحاظ بارشی برای کشور اهمیت داشت، اضافه کرد: خوشبختانه این شرایط تا حدودی برطرف شده است.

هفته گذشته سامانه های بارشی از شرق مدیترانه و اروپای شرقی به سمت خاورمیانه حرکت کرد که بارش های خوبی در جنوب غرب و جنوب ایران داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هواشناسی: ایران در فاز ال نینو قرار گرفت

هواشناسی: ایران در فاز ال نینو قرار گرفت