مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 10:252023-12-06اقتصادي

«کنسانتره آهن» اولین جرقه صنعتی سازی شهرستان مرزی زیرکوه


باید از معدن کلاته ناصر کارخانه کنسانتره آهن به عنوان اولین زنجیره صنایع فرآوری این معدن یاد کرد چرا که با جرقه ای که این معدن ایجاد کرده چراع توسعه صنعتی و معدنی زیرکوه نیز روز به روز نورانی تر و از اشعه هایی ناشی از این نور صنایع خراسان جنوبی نیز بهره مند شوند.

- خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ کانی خدادادی در نوار مرزی زیرکوه که اکنون این کان معدنی شده اولین حلقه از توسعه زنجیره فولاد سازی کشور.

اولین حلقه از زنجیره فولاد کشور معدن سنگ آهن کلاته ناصر زیرکوه است که در فاصله 40 کیلومتر از مرز ایران و افغانستان قرار دارد.

  اولین حلقه از این زنجیره خوراک کارخانه های بسیاری از جمله کارخانه کنسانتره آهن حاجی آباد را که اولین حلقه از فرآوری این ماده معدنی است را تامین کند تا با اتصال این حلقه ها زنجیره صنایع وابسته به این ماده معدنی در این نقطه مرزی تکمیل شود.

اولین حلقه از فراوری این ماده معدنی در این نقطه مرزی زمینه ساز حدود 100 نیرو به صورت مستقیم و بیش از 400 نفر به صورت غیر مستقیم شده است.

به طور حتم ایجاد حلقه های دیگر صنایع فراوری سنگ آهن می تواند اشتغال زایی بیشتری و به همان نسبت توسعه اقتصادی و صنعتی این نقطه مرزی محروم خراسان جنوبی را فراهم آورد یعنی نوار مرز، نواری با قابلیت های بیشمار می تواند هم برای این سو و هم آن سوی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«کنسانتره آهن» اولین جرقه صنعتی سازی شهرستان مرزی زیرکوه

«کنسانتره آهن» اولین جرقه صنعتی سازی شهرستان مرزی زیرکوه