مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 07:152023-12-18بين الملل

آمریکا به دنبال تشکیل نیروی دریایی مشترک منطقه ای


آمریکا به دنبال راه اندازی یک نیروی دریایی گسترده با حضور کشورهای عربی برای مبارزه با حملات نیروهای یمنی به کشتی ها در دریای سرخ است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، روزنامه گاردین لندن در گزارشی اعلام کرد که واشنگتن به دنبال راه اندازی یک نیروی دریایی گسترده با حضور کشورهای عربی برای مبارزه با حملات نیروهای یمنی به کشتی ها در دریای سرخ است.

براساس گزارش این روزنامه، واشنگتن قرار است راه اندازی این نیروی مشترک را به زودی در جریان سفر مقامات ارشد آمریکایی به منطقه اعلام کند.

در همین ارتباط گزارش شده است که لوید آستین ، وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر خود به خاورمیانه، تشکیل نیروی دریایی مشترک آمریکا در منطقه با مشارکت نیروی دریایی کشورهای عربی را اعلام خواهد کرد.

همچنین گفته شده که این احتمال وجود دارد که نیروی دریایی مشترک منطقه فراتر از کشورهای عربی باشد و ایالات متحده به دنبال متقاعد کردن چین برای پیوستن به این نیروی مشترک حفاظت دریایی است.

روز گذشته نیز، نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که پنتاگون اخیراً در واکنش به حملات نیروهای یمنی علیه کشتی های اسراییلی دستور اعزام ناو هواپیمابر هسته ای دوایت آیزنهاور را به دریای سرخ صادر کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا به دنبال تشکیل نیروی دریایی مشترک منطقه ای

آمریکا به دنبال تشکیل نیروی دریایی مشترک منطقه ای