مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 11:052023-12-19فرهنگي

معرفی زندگی و اشعار شمس عطار اردبیلی در کتاب «شمس از اردبیل کرد طلوع»


مجموعه اشعار به جا مانده از شمس عطار اردبیلی، هفت قطعه به زبان ترکی و یازده شعر به زبان فارسی بوده و به مباحثی همچون تخلص، ویژگی ها، صنایع و اوزان عروضی شعر شمس پرداخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، شمس از اردبیل کرد طلوع عنوان کتابی از احد پیشگر بوده که در انتشارات مهرنوشت به چاپ رسیده است.

این اثر مشتمل بر زندگی و اشعار شمس عطار اردبیلی (متولد سال 1240 و متوفی در سال 1292 هجری قمری) یکی از عارفان اردبیلی قرن سیزدهم هجری بوده و در 86 صفحه منتشر شده است.

مؤلف در این کتاب با ذکر اینکه از مجموعه اشعار به جا مانده از شمس عطار، هفت قطعه به زبان ترکی آذری و یازده شعر به زبان فارسی است، به مباحثی همچون تخلص، ویژگی ها، صنایع و اوزان عروضی شعر شمس پرداخته و تأکید کرده وی مضمون های عرفانی را در سروده ها خصوصا در مرثیه های خود به اوج رسانده است.

  بنا به روایت مؤلف از نسخ خطی، آن مرحوم به عطاری اشتغال داشته اما به درجه ای از شاعری، عرفان و نیکویی خصال رسید که در اندک زمانی مشهور آفاق شد.

گفتنی است، دکتر احد پیشگر، شاعر، پژوهش گر و عضو بازنشسته هیأت علمی دانشگاه محقق اردبیلی بوده و تاکنون آثار متعدد دیگری از وی به زیور طبع آراسته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی زندگی و اشعار شمس عطار اردبیلی در کتاب «شمس از اردبیل کرد طلوع»

معرفی زندگی و اشعار شمس عطار اردبیلی در کتاب «شمس از اردبیل کرد طلوع»