مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 10:402023-11-27پزشكي

پژوهشگران مشهدی به اثربخشی چند گیاه دارویی بر کنترل قند خون دست یافتند


دانشیار گروه فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پژوهشگران این دانشگاه در یک طرح پژوهشی به اثربخشی گیاهان شنبلیله، قره قاط، کاسنی و بابونه بر کنترل گلوکز خون در بیماران دیابتی نوع دوم دست یافتند.

- دانشیار گروه فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پژوهشگران این دانشگاه در یک طرح پژوهشی به اثربخشی گیاهان شنبلیله، قره قاط، کاسنی و بابونه بر کنترل گلوکز خون در بیماران دیابتی نوع دوم دست یافتند.

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر ژیلا طاهرزاده روز یکشنبه با اشاره به افزایش نرخ ابتلا به دیابت نوع 2 در کشورهای کم درآمد یا با درآمد متوسط به دلیل سبک زندگی نادرست، کاهش فعالیت بدنی و رژیم غذایی نامناسب افزود: بر اساس آمار انجمن دیابت ایران، بیش از 12 درصد از جمعیت بالای 25 سال کشور مبتلا به دیابت هستند و حدود 18 درصد از جمعیت بزرگسال در شرایط پیش دیابتی قرار دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، عدم کنترل دیابت می تواند عامل اصلی نابینایی، نارسایی کلیه، بیماری های قلبی- عروقی، سکته مغزی باشد و متاسفانه با وجود داروهای شیمیایی متعدد با مکانیسم های متفاوت در درمان بیماری دیابت هنوز هم درمانها در دستیابی به هدف درمانی کاملا موفق نبوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهشگران مشهدی به اثربخشی چند گیاه دارویی بر کنترل قند خون دست یافتند

پژوهشگران مشهدی به اثربخشی چند گیاه دارویی بر کنترل قند خون دست یافتند