مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آذر 1402 ساعت 15:402023-11-23فرهنگي

تمبرجشنواره کنس دشو نخستین سند رسمی زبان مازندرانی در اسناد ملی


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل، رونمایی از تمبر ملی جشنواره کنس دشو به عنوان آیینی سنتی و محلی در این شهرستان را به عنوان تنها سند رسمی زبان مازندرانی از پیدایش آن تاکنون در اسناد دولتی و ملی کشور خبر داد.

- تمبرجشنواره " کنس دشو" نخستین سند رسمی زبان مازندرانی در اسناد ملی ایسنا/مازندران رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل، رونمایی از تمبر ملی جشنواره " کنس دشو" به عنوان آیینی سنتی و محلی در این شهرستان را به عنوان تنها سند رسمی زبان مازندرانی از پیدایش آن تاکنون در اسناد دولتی و ملی کشور خبر داد.

رضا کسب ور در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: مهمترین دلیل برای رونمایی از تمبرملی جشنواره کنس دشو، تبدیل زبان مازندرانی و سنددار کردن آن بوده که خوشبختانه با وجود قدمت بیش از چندهزار ساله زبان و گویش مازندرانی تاکنون سند رسمی که مربوط به دولت باشد، به زبان مازندرانی وجود ندارد.

وی اضافه کرد، خوشبختانه با پیگیری ها و تلاش های جمعی که در این خصوص در سطح شهرستان آمل و استان انجام شد، درقالب تمبر، زبان مازندرانی در پست ملی ایران سنددار شد و امیداوریم این فرایند در بخش های دیگر نیز ادامه دار باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمبرجشنواره کنس دشو نخستین سند رسمی زبان مازندرانی در اسناد ملی

تمبرجشنواره کنس دشو نخستین سند رسمی زبان مازندرانی در اسناد ملی