مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 16:402023-12-21بين الملل

یونان به ائتلاف دریایی آمریکا ملحق می شود/ استرالیا کشتی جنگی نمی فرستد


یونان با ارسال یک کشتی جنگی قصد دارد به ائتلاف نظامی جدید آمریکا در دریای سرخ به بهانه محافظت و تامین امنیت کشتی های تجاری در برابر حملات ارتش یمن بپیوندد اما استرالیا از پیوستن به چنین ائتلافی خودداری کرده است.

- یونان با ارسال یک کشتی جنگی قصد دارد به ائتلاف نظامی جدید آمریکا در دریای سرخ به بهانه محافظت و تامین امنیت کشتی های تجاری در برابر حملات ارتش یمن بپیوندد اما استرالیا از پیوستن به چنین ائتلافی خودداری کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نیکوس دندیاس وزیر دفاع یونان امروز -پنجشنبه- در یک سخنرانی تلویزیونی از این اقدام خبر داد و اعلام کرد که یونان به عنوان یک کشور بزرگ کشتیرانی، منافعی اساسی در رسیدگی به این تهدید بزرگ علیه حمل ونقل دریایی دارد.

ارتش یمن طی هفته های گذشته در حمایت از ملت فلسطین و پشتیبانی از مقاومت در نوار غزه، یک کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ توقیف کرد و به چند کشتی که عازم بنادر سرزمین های اشغالی بودند و به هشدارها برای تغییر مسیر خود توجه نکردند، هدف قرار داد.

پیشتر لوید آستین وزیر دفاع آمریکا از ایجاد یک ائتلاف چند ملیتی برای تامین امنیت دریای سرخ در میان افزایش حملات به کشتی های باری خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یونان به ائتلاف دریایی آمریکا ملحق می شود/ استرالیا کشتی جنگی نمی فرستد

یونان به ائتلاف دریایی آمریکا ملحق می شود/ استرالیا کشتی جنگی نمی فرستد