موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - نقل و انتقالات - قاضي زاده هاشمي - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - سازمان برنامه و بودجه - انتخابات رياست جمهوري - انتخابات رياست - مقالات نانو - راديو صبا - اداره كل بهزيستي استان فارس - وزارت صنعت، معدن و تجارت - سيدرمضان - فيلم جادوگر شهر اُز - سازمان اورژانس تهران - ورزشگاه كشوري - ماشين آلات سنگين راهداري - پلازاي ميدان هفتم تير - شهرستان ماكو - خوشانه - تهذيب

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آذر 1402 ساعت 17:202023-12-07فرهنگي

16 آذر؛ تصویری که سینما از «دانشجو» روایت کرده است


سینما همیشه نسبت به پدیده های مهم اجتماعی واکنش نشان داده است، یکی از این پدیده ها دانشجو است که در آثار بسیاری به محور داستان تبدیل شده است.

- خبرگزاری فارس ـ گروه سینما: سینما و هنر هفتم بیش از هر چیز دیگری نسبت به اتفاقات مهم تاریخ واکنش نشان می دهد، حتی شاید بتوان گفت که اگر عنصری مهم در اجتماع وجود داشته باشد، به احتمال زیاد تصویری از آن در قاب سینما نقش بسته است.

یکی از این موارد مهم دانشجو است، دانشجویان همیشه در تاریخ ایران نقش مهمی داشته اند، تا جایی که 16 آذر به عنوان روز دانشجو در تقویم ایران ثبت شده است.

به همین مناسبت به سراغ فیلم هایی رفته ایم که کاراکترها و سوژه اصلی فیلم حول این محور می چرخد.

در این زمینه فیلم های زیادی وجود دارند هر چند فیلم بسیار تاثیرگذار و ماندگاری که صرفا سوژه ای دانشجویی داشته باشد در سینمای ایران وجود ندارد و یا حداقل به تعداد انگشتان یک دست است، اما فیلم های زیادی هستند که با پرداختن به زوایایی از زندگی و شخصیت های دانشجویی در سینمای ما خوش درخشیده اند.

دیگه چه خبر؟ اولین فیلم دیگه چه خبر؟ اولین فیلمی است که در آن تهمینه میلانی دست روی زندگی یک دختر دانشجو گذاشت.

دختری با نام فرشته با بازی ماهایا پطروسیان دانشجوی پر شور و هیجان رشته ادبیات است که به علت شوخی طبعی و تخیل قوی اش به طور م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

16 آذر؛ تصویری که سینما از «دانشجو» روایت کرده است

16 آذر؛ تصویری که سینما از «دانشجو» روایت کرده است