مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 12:202023-11-27سياسي

ثبت جهانی ماسوله اولویت میراث فرهنگی است


مشاور امور ثبت جهانی و کنوانسیون های معاونت میراث فرهنگی گفت:پرونده ثبت جهانی منظر فرهنگی ماسوله به دلیل حفظ سهمیه از سال گذشته در برنامه 10 ساله ثبت جهانی آثار کشور در اولویت قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، مصطفی پورعلی، مشاور امور ثبت جهانی و کنوانسیون های معاونت میراث فرهنگی گفت: احکام صادره برای مدیران پرونده های ثبت جهانی با هدف هم افزایی و تشریک مساعی بیشتر کارشناسان در تهیه پرونده های ثبت جهانی از سوی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور صورت پذیرفته است.

وی افزود: در دوره جدید فعالیت معاونت میراث فرهنگی، حسب خواست صاحبنظران و مراجع استانی و نظر به تاکیدات مقام عالی وزارت و همچنین معاون میراث فرهنگی کشور، مقرر شد ضمن تدوین سند چشم انداز ثبت های جهانی کشور و برنامه 10 ساله، شرایطی فراهم شود تا ضمن پیشگیری از انحصار موضوع، امکان مشارکت کارشناسان متخصص مرتبط در تدوین و انتخاب پرونده های ثبت جهانی فراهم شود.

پورعلی گفت: در تدوین برنامه 10 ساله، از همه ادارات کل استانی و صاحبنظران درخواست شد پیشنهادها کارشناسی خود را برای قرارگیری در اولویتهای ثبت جهانی کشور را ارایه کنند، این پیشنهادها در شورای سیاستگذاری ثبت آثار جهانی - با دستورالعمل اجرایی مشخص - مطرح و اولویت هایی در گام اول تعیین شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت جهانی ماسوله اولویت میراث فرهنگی است

ثبت جهانی ماسوله اولویت میراث فرهنگی است