مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 10:052023-12-04پزشكي

سقط بیش از 200 جنین در کردستان طی دو سال اخیر


معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از سقط 205 جنین بصورت قانونی طی سال گذشته و امسال در استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، فرزام بیدارپور صبح امروز در جلسه قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اظهار کرد: ماده 55 و 56 قانون در بحث جوانی جمعیت در راستای مهار و کاهش سقط جنین باید انجام شود.

وی تصریح کرد: محتوای آموزشی مرتبط با این قانون در وزارت بهداشت تدوین شده و در مرحله نهایی است ولی تاکنون به استان ها ابلاغ نشده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان تمام موارد سقط جنین قانونی باید در یک سامانه بارگزاری شود، گفت: سال گذشته 108 مورد و  امسال هم تا پایان آبان ماه 97 مورد سقط قانونی جنین در استان به ثبت رسیده است.

بیدارپور اضافه کرد: با اجرای ماده 56 ممنوعیت سقط جنین عمدی، هر پزشک و یا مایی در این خصوص تخلف کند پروانه آنها و یا مرکز درمانی ابطال می شود.

وی افزود: بیرخانه سقط جنین در استان تشکیل می شود و مسوولیت صفر تا صد اقدامات در این حوزه به عهده آن خواهد بود که اکنون منتظر ابلاغ وزارته بهداشت هستیم.

بیدارپور با اعلام انجام اقدامات اولیه در راستای مقابله و پیشگیری از سقط جنین در استان، گفت: یک هزار نسخه پوستر حاوی هشدارهای سقط جنین طراحی و چاپ شده که در مطب پزشکان و ماماها توزیع خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سقط بیش از 200 جنین در کردستان طی دو سال اخیر

سقط بیش از 200 جنین در کردستان طی دو سال اخیر