مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 15:302023-12-19سياسي

زمانیان: سیاست همسایگی منجر به افزایش تعاملات طرفین خواهد شد


رییس مرکز بررسی های استراتژیک دولت گفت: سیاست همسایگی بر محور ارتقای ذهنی و عینی منجر به سطح روابط و اعتماد چندجانبه در سطح مختلف و افزایش تعاملات طرفین خواهد شد.

- رییس مرکز بررسی های استراتژیک دولت گفت: سیاست همسایگی بر محور ارتقای ذهنی و عینی منجر به سطح روابط و اعتماد چندجانبه در سطح مختلف و افزایش تعاملات طرفین خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مصطفی زمانیان، رییس مرکز بررسی های استراتژیک دولت درهمایش بین المللی سیاست آسیایی و همسایگی جمهوری اسلامی ایران که امروز در دانشگاه تهران برگزار شد،با اشاره به رویکرد سیاست خارجی در دولت سیزدهم اظهار کرد: دولت سیزدهم در ابتدای شروع کار سیاست متوازن خود را بر سیاست مستقل از غرب و احیای نگاه به شرق و به ویژه نگاه همسایگی تاکید داشته است، بر این اساس جمهوری اسلامی ایران سیاست خارجی خود در هندسه جدید قدرت منطقه ای و جهانی را با اولویت به قدرت های نوظهور و بازیگران آسیایی ترسیم کرده است.

وی افزود: پیوستن ایران به گروه بریکس، پیمان شانگهانی، توافق 25 ساله با چین و تجارت آزاد با کشورهای عضور اوراسیا به دنبال گسترش روابط با کشورهای همسایه است.

پیگیری سیاست همسایگی به عنوان سیاست منطقه گرایی و مکمل نگاه شرق و یکی از ارکان از سیاست دولت سیزدهم بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمانیان: سیاست همسایگی منجر به افزایش تعاملات طرفین خواهد شد

زمانیان: سیاست همسایگی منجر به افزایش تعاملات طرفین خواهد شد