مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 13:102023-11-29سياسي

انتقاد نماینده دومای دولتی روسیه به اعزام اساتید به مدارس تاجیکستان


عضو دومای دولتی روسیه با اشاره به کمبود اساتید آموزشی در این کشور از اقدام مسکو برای اعزام معلم به تاجیکستان انتقاد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، والری سیلیزنیوف ، نماینده دومای دولتی روسیه  از آماده شدن وزارت آموزش کشورش برای اعزام اساتید زبان روسی، فیزیک، شیمی و زیست شناسی به مدارس تاجیکستان انتقاد کرد.

وی در این مورد گفت: در ابتدا تقاضا داخلی به متخصصان در مدارس روسیه را برطرف کنید و تنها بعد از آن در مورد اعزام آنها (معلمان) به خارج فکر کنید زیرا ما نمی خواهیم نظام آموزش در مدارس با بحرانی مانند بحران سوخت در پمپ بنزین مواجه شود.

این نماینده دومای دولتی روسیه خاطرنشان کرد: به طور طبیعی گسترش زبان و فرهنگ روسی در جماهیر شوری سابق ضروری و مهم است اما این امر نباید به قیمت کاهش کیفیت آموزش فرزندانمان انجام شود.

اخیراً در برنامه مسکو، کرملین، پوتین که از طریق شبکه تلویزیونی روسیه-1 بخش شد سرگییی کراوتسف وزیر آموزش و پرورش روسیه گفته بود: این کشور در حال ایجاد مراکز روش شناختی بر پایه مدارس روسی در تاجیکستان است.

در این مراکز معلمان برای مدارس تاجیکستان تربیت خواهند شد.

بنابر سخنان کراوتسف، روسیه بر پایه این مراکز نه تنها معلمان زبان روسی، فیزیک، زیست شناسی، شیمی را اعزام خواهد کرد بلکه در آنجا و همچ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد نماینده دومای دولتی روسیه به اعزام اساتید به مدارس تاجیکستان

انتقاد نماینده دومای دولتی روسیه به اعزام اساتید به مدارس تاجیکستان