مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 آذر 1402 ساعت 14:462023-11-30سياسي

دردِ دل های معدنچیان «طزره»: بیمه آرایشگری و قنادی برایمان رد می کنند!


کار و کارگر از دیرباز در تعالیم اسلامی جایگاه قابل توجهی داشته است؛ آنجا که پیغمبر اکرم (ص) وقتی دست کارگری را می بینند که پینه بسته، خم می شوند و آن دست را می بوسند یا در روایات متعددی، کار جوهره انسان تعریف می شود.

اسلام، تعاریفی متعالی از کار و کارگر ارائه می دهد؛ تعاریفی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با شماری از کارگران کشورمان، آنها را متضمن نگاه قدرشناسانه و نگاه ارزش مدارانه به کارگران توصیف می کنند (اینجا بیشتر بخوانید ).

از این رو، گفته می شود که دین مبین اسلام برای کار و کارگر ارزش بسیاری قائل است و همواره بر رعایت حقوق کارگران تأکید و اصرار دارد؛ باز آنجا که پیامبر گرامی اسلام (ص) می فرمایند مزد کارگر را قبل از خشک شدن عرقش بپردازید و در همان حال کار، مزد او را مشخص کنید .

از امیرالمؤمنین، امام علی (ع) هم روایت شده که فرموده اند پیامبر خدا (ص) نهی کرده از اینکه کارگری پیش از تعیین مزدش به کار گرفته شود .

طبیعی است که می توان از این احادیث و روایت های متعدد دیگر، این گونه دریافت که مزد کسی که به کارگری گرفته شده، ابتدا باید سریع پرداخت شود و نباید در پرداخت آن تأخیری صورت گیرد و نیز مقدار دستمزد کارگر و حقوق و مزایای او باید روشن بوده و پیش از به کارگیری اش مشخص و معین شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دردِ دل های معدنچیان «طزره»: بیمه آرایشگری و قنادی برایمان رد می کنند!

دردِ دل های معدنچیان «طزره»: بیمه آرایشگری و قنادی برایمان رد می کنند!