مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 آذر 1402 ساعت 10:302023-12-08فرهنگي

انتشار نسخه الکترونیکی هزارواژه های علوم مهندسی


به منظور تسهیل دسترسی به معادل های فارسی لغات و اصطلاحات بیگانه، نسخه الکترونیکی سه جلد هزارواژه علوم مهندسی بر روی وبگاه فرهنگستان زبان و ادب فارسی بارگذاری شد.

- به منظور تسهیل دسترسی به معادل های فارسی لغات و اصطلاحات بیگانه، نسخه الکترونیکی سه جلد هزارواژه علوم مهندسی بر روی وبگاه فرهنگستان زبان و ادب فارسی بارگذاری شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، به منظور تسهیل دسترسی استادان، پژوهشگران، نویسندگان، مترجمان و علاقه مندان به معادل های فارسی و لغات و اصطلاحات بیگانه نسخه الکترونیکی هزارواژه های علوم مهندسی بر روی وبگاه فرهنگستان زبان و ادب فارسی بارگذاری شد.

بر این اساس، هزارواژه های علوم مهندسی، جلد نخست شامل مجموعه واژه های جوشکاری و آزمایش های غیرمخّرب، قطعات و اجزای خودرو، مشترک علوم مهندسی، مهندسی بسپار: شاخه رنگ و تایر، مهندسی خوردگی، مهندسی شیمی، مهندسی مواد و متالورژی (برگرفته از فرهنگ واژه های مصوّب فرهنگستان در سال های 1376 تا 1393)، جلد دوم شامل مجموعه واژه های رایانه و فنّاوری اطلاعات، رمز، مهندسی مخابرات، پست (برگرفته از فرهنگ واژه های مصوّب فرهنگستان در سال های 1376 تا 1393) و جلد سوم شامل مجموعه واژه های سرامیک، مهندسی عمران، مهندسی محیط زیست و انرژی، مهندسی نقشه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار نسخه الکترونیکی هزارواژه های علوم مهندسی

انتشار نسخه الکترونیکی هزارواژه های علوم مهندسی