مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 14:502023-12-04پزشكي

فشار خون نشانه ندارد؛ جدی بگیرید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مسعود مردانی رییس دانشکده پزشکی دانشگاه شهید بهشتی گفت: تعداد زیادی از افراد جامعه از بیماری فشار خون خود اطلاعی ندارند، - رییس دانشکده پزشکی دانشگاه شهید بهشتی گفت: بیماری فشار بالای خون نشانه و علامت خاصی ندارد و چند سال بعد عوارض آن در بدن بیمار آغاز می شود، بنا به این دلیل از فشار خون به عنوان قاتل خاموش نام می برند و باید آن را جدی بگیریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مسعود مردانی رییس دانشکده پزشکی دانشگاه شهید بهشتی گفت: تعداد زیادی از افراد جامعه از بیماری فشار خون خود اطلاعی ندارند، این موضوع برای سلامت جوامع خطرناک است؛ بنابراین افراد برای تشخیص فشار خون نباید منتظرعلائم باشند.

مردانی عوامل بسیاری را در ابتلا به فشار خون دخیل دانست و افزود: مصرف انواع نمک چه رنگی و غیررنگی یکی از مهم ترین عوامل در ابتلا به فشار خون است و افراد باید تا حد امکان مصرف انواع نمک ها را کاهش دهند.

عدم مصرف میوه و سبزیجات، چاقی و اضافه وزن، استرس، استعمال سیگار وعوامل ژنتیکی از دیگر مسائلی است که احتمال ابتلا به فشار خون را افزایش می دهد.

این متخصص عفونی گفت: اگر یکی از والدین فشار خون دارند، فرزندان حتما باید تحت نظر پزشک باشند و به صورت مداوم فشارخود را چک کنند تا در صورت بالا یا پای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فشار خون نشانه ندارد؛ جدی بگیرید

فشار خون نشانه ندارد؛ جدی بگیرید