مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 آذر 1402 ساعت 11:252023-11-30اقتصادي

معاون وزیر جهاد کشاورزی: باغداری دانش محور راه رسیدن به تولید پایدار است


معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه باغداری دانش محور راه رسیدن به تولید پایدار است، گفت: پژوهشکده مرکبات، نهال گواهی شده استان را تامین کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، محمدمهدی برومندی معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز در جلسه بررسی وضعیت تولید و صادرات مرکبات مازندران گفت: مازندران استان بسیار مهمی از سرمایه های انسانی ارزشمند و ظرفیت های خدادادی در تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی کشور است و جایگاه ویژه ای دارد که علاوه بر تامین نیاز استان، بخشی از نیاز کشور و سبد صادرات را نیز بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه پایداری تولید در مازندران باید مدنظر باشد، افزود: افزایش تولید و افزایش بهره وری را در کنار هم داشته باشیم که از طریق کشاورزی علمی و دقیق به دست می آید و باید از باغداری معیشتی به باغداری مدرن برسیم.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه شناسه دار کردن محصول و شناسنامه دار شدن باغات و تولید و صادرات قراردادی از مازندران آغاز شد و به سایر استان ها تسری پیدا کرد که در راستای باغداری نوین است.

  وی گفت: مجموعه صادراتی روماک در استان مازندران مجموعه ای است که بارها توانست نظر موافق کشورهای روسیه، هندوستان و چین را در سلامت و کیفیت محصول جلب و راه صادرات را باز کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون وزیر جهاد کشاورزی: باغداری دانش محور راه رسیدن به تولید پایدار است

معاون وزیر جهاد کشاورزی: باغداری دانش محور راه رسیدن به تولید پایدار است