مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 آذر 1402 ساعت 09:352023-12-08اجتماعي

نجات تالاب آغوزبن از چنگال سنبل های شیطانی


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بابل گفت: باتوجه به اهمیت موضوع عملیات جمع آوری و پاک سازی سنبل شیطانی در دستور کار قرار به طوری که تا کنون بیش از 80 درصد عرصه از سنبل پاک شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، آب بندان 40 هکتاری آغوزبن بابل که طی ماه های گذشته پوشیده از سنبل های آبی بود، سنبل هایی که باوجود زیبایی خیره کننده نابودی تالاب را نشانه گرفته بودند.

آب بندان آغوزبن به مساحت حدود 40 هکتار از تالاب های مهم ذخیره آب کشاورزی و در عین حال تالاب مهمی برای حضور پرندگان مهاجر و نیز محیطی برای زیست و جوجه آوری پرندگان آبزی و وابسته به تالاب است ولی پای سنبل شیطانی به این آب بندان باز شد.

این گیاه با سرعت تکثیر بالا مهمان ناخوانده آب بندان آغوزبن شده بود که اثرات زیان بار این گیاه از جمله بیماری سرطان دغدغه مردم روستا شد، همین موضوع مسؤولان را به تکاپو انداخت تا به جای دست روی دست گذاشتن فکری به حال دردسرهای سنبل شیطانی کنند برخی اعتقاد دارند کشت دوم برنج و مشکلات تنش آبی حاصل از این امر آب بندان را تحت تاثیر قرار داد و موجب ریشه دواندن این گیاه شیطانی و پردردسر در دل تالاب شد.

از شهریور ماه امسال جمع آوری سنبل شیطانی در این آب بندان شروع شد و مردم در کنار مسؤولان عزم خود را جزم کردند تا بتوانند برای همیشه جلوی این گیاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجات تالاب آغوزبن از چنگال سنبل های شیطانی

نجات تالاب آغوزبن از چنگال سنبل های شیطانی