مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 11:052023-12-13اقتصادي

پساب واحدهای فرآوری زیتون از معضلات زیست محیطی است


رییس اداره محیط زیست شهرستان طارم گفت: تولید پساب در واحدهای فرآوری و روغن کشی زیتون شهرستان طارم و نداشتن مدیریت اصولی توسط واحدها، یکی از معضلات زیست محیطی این شهرستان است.

- سیدسعید موسوی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، درباره تاثیر پساب زیتون بر محیط زیست شهرستان طارم و حل این چالش، با بیان اینکه شهرستان طارم از مناطق حاصل خیز است و 95 درصد شغل مردم کشاورزی است، اظهار کرد: باغ های زیتون شهرستان طارم به بیش از 20 هزار هکتار توسعه یافته و شهرستان طارم را به یکی از قطب های تولید زیتون کشور تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: بیشتر صنایع مستقر در طارم در حوزه فرآوری محصول بومی منطقه، زیتون فعالیت می کنند و استقرار صنایع فرآوری زیتون به صورت پراکنده و بدون در نظر گرفتن زیرساخت ها و تمهیدات لازم برای مدیریت پساب خروجی از این صنایع انجام شده است.

او با بیان اینکه برخی واحدهای فرآوری بخصوص واحدهای فرآوری زیتون خانگی بدون در نظر گرفتن تبعات زیست محیطی، پساب تولیدی خود را بدون هیچ عملیات تصفیه ای در محیط رها کرده اند، بیان کرد: پساب خروجی از این صنایع بخصوص واحدهای فرآوری و تلخی گیری زیتون به دلیل وجود ترکیباتی مانند سود، نمک، ترکیبات پلی فنلی و بار آلی بالا، موجب آلودگی شدید محیط زیست مانند آلودگی آب های سطحی، زیرزمینی و خاک منطقه می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پساب واحدهای فرآوری زیتون از معضلات زیست محیطی است

پساب واحدهای فرآوری زیتون از معضلات زیست محیطی است