مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 12:052023-12-21اقتصادي

ماجرای دستمزد 200 هزار تومانی عمل چشم در بیمارستان چیست؟


معاون درمان وزارت بهداشت با انتقاد از واقعی نبودن تعرفه های پزشکی گفت: آیا با توجه به شرایط فعلی منطقی است که یک استاد تمام با 200 هزار تومان عمل چشم انجام دهد و 500 میلیون تومان دیه تنها برای یک چشم پرداخت کند؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، سعید کریمی،معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر هزینه عمل جراحی کاتاراکت (آب مروارید) توسط استاد تمام یا دانشیار در بیمارستان دولتی 32 K و هر K با 22 هزار تومان محاسبه می شود.

در واقع هزینه عمل حدود 600 هزار تومان می شود اما بر اساس مصوبه شورای عالی حقوق و دستمزد تنها 40 درصد از این مبلغ به پزشک داده می شود و با کسر مالیات تنها 200 هزار تومان از این پول، آن هم 7 ماه بعد نصیب پزشک می شود.

وی افزود: آیا با توجه به شرایط فعلی پرداخت این مبلغ منطقی است که یک استادیار یا استاد تمام پس از سال ها تحصیل با 200 هزار تومان عمل چشم انجام می دهد و اگر بیمار دچار عارضه شود، باید حدود 500 میلیون تومان دیه تنها برای یک چشم پرداخت کند.

بنابراین در این رابطه درخواست داریم که تعرفه ها برای سال 1403 واقعی دیده شود.

کریمی با عنوان این مطلب که قرار شده کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به این موضوع ورود کند، ادامه داد: از سازمان برنامه و بودجه هم درخواست داریم که منابع مناسبی را برای تحقق این موضوع پیش بینی کند تا بتوان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای دستمزد 200 هزار تومانی عمل چشم در بیمارستان چیست؟

ماجرای دستمزد 200 هزار تومانی عمل چشم در بیمارستان چیست؟