مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 آذر 1402 ساعت 10:202023-11-30اقتصادي

آبی شدن اراضی کشاورزی پایین دست سد کوه برد دهدشت در تابستان سال آینده


رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اراضی کشاورزی پایین دست سد کوه برد دهدشت تابستان سال آینده آبی می شوند.

- آبی شدن اراضی کشاورزی پایین دست سد "کوه برد" دهدشت در تابستان سال آینده ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اراضی کشاورزی پایین دست سد کوه برد دهدشت تابستان سال آینده آبی می شوند.

جهانگیر شاهینی در بازدید از سد شهید دل نسب کوه برد دهدشت افزود: این سد از سال 90 شروع شده است که 317 متر طول، 8 متر عرض و 26.

5 متر ارتفاع از پی دارد.

وی با بیان اینکه سد کوه برد دو میلیون 500 هزار متر مکعب ظرفیت دارد، اظهار کرد: با بهره برداری از این سد 350 هکتار از اراضی کشاورزی بیمنجگان ، کوه برد و برج بهمنی آبی می شوند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تاکنون 45 میلیارد تومان هزینه این سد شده است، 12 میلیارد تومان مطالبات دارد و برای تملک کامل زمین های مخزن سد دو میلیارد تومان نیاز است.

شاهینی تصریح کرد: باید 15 کیلومتر خطوط اصلی و شبکه انتقال و ایستگاه پمپاژ این سد اجرا و ساخته شود که با اختصاص اعتباری از محل محرومیت زدایی و با اجرای شبکه انتقال، اراضی کشاورزی پایین دست سد تابستان سال آینده آبی می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبی شدن اراضی کشاورزی پایین دست سد کوه برد دهدشت در تابستان سال آینده

آبی شدن اراضی کشاورزی پایین دست سد کوه برد دهدشت در تابستان سال آینده