مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 14:352023-11-22اجتماعي

رهاسازی 4900 میلیون تن پلاستیک در طبیعت


مدیر کل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: طبق اعلام دبیرخانه کنوانسیون بازل در چند دهه اخیر، هشت هزار و 300 میلیون تن پلاستیک در دنیا تولید شده که چهار هزار و 900 میلیون تن آن در طبیعت رها شده است و سلامت انسان و طبیعت را به خطر می اندازد.

- ایسنا/یزد مدیر کل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: طبق اعلام دبیرخانه کنوانسیون بازل در چند دهه اخیر، هشت هزار و 300 میلیون تن پلاستیک در دنیا تولید شده که چهار هزار و 900 میلیون تن آن در طبیعت رها شده است و سلامت انسان و طبیعت را به خطر می اندازد.

مهدی خادم ثامنی در دومین همایش ملی پلاستیک و محیط زیست که از امروز در یزد آغاز شد، افزود: پلاستیک یکی از بحث های روز دنیاست و مشکلاتی که در حوزه پسماندهای پلاستیکی است بسیاری از کشورها از جمله ایران را با این مشکل زیست محیطی روبرو کرده است.

وی اظهار کرد: با توجه به خطرات زیست محیطی پلاستیک ها، آیین نامه کاهش تولید کیسه های پلاستیکی در سال 1401 ابلاغ شده که شامل 10 ماده است و در دفتر مدیریت پسماند کشور و دستگاههای اجرایی با جدیت پیگیر اجرای مواد آن هستیم.

خادم ثانی ادامه داد: در این آیین نامه، استانداردهایی در خصوص مدیریت مصرف کیسه های پلاستیک در نظر گرفته شده و دو راه حل عملیاتی شامل اقتصاد چرخشی (استفاده از پسمانده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهاسازی 4900 میلیون تن پلاستیک در طبیعت

رهاسازی 4900 میلیون تن پلاستیک در طبیعت