مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 04:402023-11-28سياسي

لزوم انطباق نیاز جامعه دامی و شیلاتی کشور با پژوهش های دانشگاهی


رییس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به حلقه گم شده ارتباط بین آموزش و پژوهش و صنعت، گفت: معرفی نکردن نیازهای واقعی از سوی صنعت و نبود تطابق شاخص رشد هیات علمی در حوزه پژوهش های مرتبط با رفع نیاز صنعت و جامعه، - رییس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهیدچمران اهواز تاکید کرد: لزوم انطباق نیاز جامعه دامی و شیلاتی کشور با پژوهش های دانشگاهی ایسنا/خوزستان رییس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به حلقه گم شده ارتباط بین آموزش و پژوهش و صنعت، گفت: معرفی نکردن نیازهای واقعی از سوی صنعت و نبود تطابق شاخص رشد هیات علمی در حوزه پژوهش های مرتبط با رفع نیاز صنعت و جامعه، یکی از مشکلات اصلی است و در حوزه دامپزشکی نیز این گونه است و نیاز واقعی جامعه دامی و شیلاتی کشور، با پژوهش های در دست اجرا انطباق ندارد.

دکتر مجتبی علیشاهی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از معضلات ریشه ای در نظام آموزشی و اجرایی، حلقه گم شده ی ارتباط بین آموزش و پژوهش و صنعت است.

در دامپزشکی نیز مانند دیگر حوزه ها، ارتباط بین آموزش و نیازهای جامعه هم راستا نشده اند و شاید هر دو طرف به سهم خود مقصر باشند.

صنعت به خوبی نیازهای خود را بیان نکرده است و گاهی تحقیقات و آموزش ها در راستای نیاز صنعت مشخص نشده است و در مرحله بعد حمایت بایسته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم انطباق نیاز جامعه دامی و شیلاتی کشور با پژوهش های دانشگاهی

لزوم انطباق نیاز جامعه دامی و شیلاتی کشور با پژوهش های دانشگاهی