مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 16:102023-12-20بين الملل

چین: آمریکا باید به فعالیت های تجسسی خطرناک خود پایان دهد


پس از آنکه فرمانده نیروهای هوایی ایالات متحده مدعی شد پکن در هفته های گذشته رهگیری های هوایی پرخطر خود را کاهش داده، چین اعلام کرد که همچنان به مقابله با عملیات های آمریکا برای جمع آوری اطلاعات در نزدیکی مرزهای کشورش ادامه خواهد داد.

- پس از آنکه فرمانده نیروهای هوایی ایالات متحده مدعی شد پکن در هفته های گذشته رهگیری های هوایی پرخطر خود را کاهش داده، چین اعلام کرد که همچنان به مقابله با عملیات های آمریکا برای جمع آوری اطلاعات در نزدیکی مرزهای کشورش ادامه خواهد داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: به عنوان یک اصل، می خواهم تأکید کنم که چین با شناسایی مکرر از نزدیک توسط کشتی های جنگی و هواپیماهای آمریکایی در اطراف حریم هوایی و آب های سرزمینی چین، شدیداً مخالف است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازنیوزویک، سال گذشته، واشنگتن علناً از یک سری مانورهای ناامن و غیرحرفه ای توسط خلبانان جنگنده چینی شکایت کرد؛ مانورهایی که با هدف عقب راندن هواپیماهای نظامی ایالات متحده و متحدانش در حریم هوایی بین المللی انجام شد.

وانگ ونبین گفت: ما از ایالات متحده می خواهیم که این فعالیت های خطرناک را که امنیت چین را تهدید و تضعیف می کند و خطر درگیری های منطقه ای را افزایش می دهد، متوقف کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین: آمریکا باید به فعالیت های تجسسی خطرناک خود پایان دهد

چین: آمریکا باید به فعالیت های تجسسی خطرناک خود پایان دهد