مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 15:502023-11-28سياسي

یک سوم خاک مرغوب جهان از بین رفته است/ بحران امنیت غذایی با ادامه روند فعلی


معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یک سوم خاک مرغوب جهان از بین رفته است و با ادامه این روند بحران امنیت غذایی در انتظار جهان خواهد بود.

- معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یک سوم خاک مرغوب جهان از بین رفته است و با ادامه این روند بحران امنیت غذایی در انتظار جهان خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ایرج حشمتی به مناسبت روز جهانی خاک با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: یکی از کارهای جدی در حفاظت از محیط زیست حفاظت از دو ثروت عظیم و ذخیره حیاتی ملت ها یعنی آب و خاک و پرهیز از برخورد مسرفانه با آنها است.

هر ساله سازمان خوار و بار کشاورزی ملل متحد (FAO) در روز 5 دسامبر (14 آذرماه) بزرگداشت روز جهانی خاک را برگزار می کند و شعار سال 2023 میلادی Soil and Water: a source of life ، خاک و آب منشاء زندگی است.

وی افزود: در همین خصوص پیام های کلیدی از طرف سازمان خوار و بار کشاورزی ملل متحد (FAO) برای تبیین اهمیت حفاظت و مدیریت یکپارچه منابع آب و خاک با لحاظ موضوعات تغییر اقلیم، اهمیت حفاظت تنوع زیستی خاک و جلوگیری از تخریب، فرسایش و آلودگی آن ارائه شده است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از جمله پیام های کلیدی این روز این است که خاک و آب منابع ضروری برای حفظ حیات روی زمین هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک سوم خاک مرغوب جهان از بین رفته است/ بحران امنیت غذایی با ادامه روند فعلی

یک سوم خاک مرغوب جهان از بین رفته است/ بحران امنیت غذایی با ادامه روند فعلی