مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 15:502023-12-04اقتصادي

96 درصد چاه های آب خراسان رضوی مجهز به کنتور هوشمند هستند


مدیر حفاظت و بهره برداری منابع آب شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: 96 درصد چاه های برقی در این استان به کنتور هوشمند مجهز شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تایباد، غلامرضا ممدوحی امروز در حاشیه نشست بررسی منابع آب شهرستان تایباد در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: در سطح استان خراسان رضوی، تعداد 10 هزار و 101 حلقه چاه وجود دارد که 96 درصد آنها به کنتور هوشمند مجهز هستند.

وی افزود: این کنتورهای هوشمند توسط شرکت های بخش خصوصی به کشاورزان و دیگر متقاضیان عرضه می شوند و میزان برداشت آب هر چاه بر اساس پروانه آن، از راه دور قابل پایش می باشد.

مدیر حفاظت و بهره برداری منابع آب شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ادامه داد: نصب کنتورهای هوشمند باعث رعایت 80 درصدی الگوی مصرف توسط مالکین شده است و طبق پروانه چاه خود، آب برداشت می کنند.

مدوحی بیان کرد: امسال در راستای سازگاری با سند کم آبی استان و هدف گذاری که در کمیته صیانت منابع آب صورت گرفته، تعداد هزار و 500 حلقه چاه غیر مجاز مسدود خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: شهرستان های قوچان و مشهد بیشترین چاه غیر مجاز را دارند و از ابتدای امسال تا کنون هزار حلقه چاه غیر مجاز در سطح خراسان رضوی پلمب شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

96 درصد چاه های آب خراسان رضوی مجهز به کنتور هوشمند هستند

96 درصد چاه های آب خراسان رضوی مجهز به کنتور هوشمند هستند