مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 14:252023-12-10اقتصادي

آرزوی دیرین دانشمندان برای کشف یک ابررسانا با کارآیی در دمای اتاق


موضوع کشف یک ماده ابررسانا که در دمای اتاق کارآیی داشته باشد، از اوایل قرن بیستم تاکنون مطرح شده اما دانشمندان هنوز ابررسانایی را پیدا نکرده اند که قطعا در دمای اتاق کار کند و این یک مشکل بزرگ است.

- موضوع کشف یک ماده ابررسانا که در دمای اتاق کارآیی داشته باشد، از اوایل قرن بیستم تاکنون مطرح شده اما دانشمندان هنوز ابررسانایی را پیدا نکرده اند که قطعا در دمای اتاق کار کند و این یک مشکل بزرگ است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فست کمپانی، اگر تا پیش از سال 2023 در مورد ابررساناها چیزی نشنیده بودید، به احتمال زیاد اکنون می دانید که چه هستند زیرا پژوهشگران در اوایل سال جاری، ادعاهای جدیدی را در مورد ابررساناهایی مطرح کردند که در دمای اتاق کار می کنند.

در هر حال، هیچ کدام از این ادعاها به صورت قطعی ثابت نشده اند و مقاله ای که توسط پژوهشگران دانشگاه راچستر (University of Rochester) در مجله نیچر (Nature) به چاپ رسیده بود، به درخواست نویسندگان در ماه نوامبر پس گرفته شد.

مطرح شدن موضوع کشف یک ماده ابررسانا که بتواند در دمای اتاق کار کند، موضوع جدیدی نیست.

ابررساناها در حال حاضر فقط می توانند در دماهای بسیار سرد کار کنند.

بنابراین، یافتن دستگاهی که بتواند در دمای اتاق و بدون نیاز به نگهداری در فضای سرد کارآیی داشته باشد، می تواند همه چیز را از شبکه های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آرزوی دیرین دانشمندان برای کشف یک ابررسانا با کارآیی در دمای اتاق

آرزوی دیرین دانشمندان برای کشف یک ابررسانا با کارآیی در دمای اتاق