مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 15:452023-12-20اقتصادي

ارزش صادرات ایران به عراق تا پایان سال 12 میلیارد دلار می شود


عضو هیأت رییسه اتاق مشترک ایران و عراق گفت: ارزش کل صادر ات ایران به عراق در صورت ادامه صادرات گاز به این کشور تا پایان سال به 12 میلیارد دلار می رسد.

- سیدحمید حسینی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: روند افزایش صادرات ایران به عراق در 8 ماه سال جاری حفظ شده است.

وی افزود: صادرات ایران به عراق در 7 ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد و در 8 ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد رشد داشته  است.

عضو هیأت رییسه اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به اینکه بودجه سالانه کشور عراق ابلاغ و بازسازی این کشور آغاز شده است، گفت: با وجود ظرفیت های بازار عراق، اما ایران از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نکرده است و به نظر می رسد جایگاه سوم در صادرات به عراق را از دست داده ایم.

حسینی افزود: طی 2 ـ 3 سال گذشته بعد از چین و ترکیه ما سومین صادرکننده به عراق بودیم، اما اکنون با توجه به حجم انبوه صادرات امارات به این کشور ، امارات متحده عربی بخش عمده بازار صادراتی عراق را گرفته است و رتبه اول صادرات به بازار عراق را دارد.

عضو هیأت رییسه اتاق مشترک ایران و عراق بیان داشت: عمده صادرات امارات به عراق کالاهایی مانند خودرو، موبایل، طلا، دخانیات و لاستیک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزش صادرات ایران به عراق تا پایان سال 12 میلیارد دلار می شود

ارزش صادرات ایران به عراق تا پایان سال 12 میلیارد دلار می شود