مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 16:552023-12-11اقتصادي

«سدهای ساحلی» جنگ آب را به تعویق می اندازند


تنگنای تامین آب در حال رقم زدن جنگ آب میان ملت هاست و متخصصان صنعت آب با هدف بهترین استفاده از منابع آبی مشغول تدوین دستورالعمل مهار آب ورودی به دریا در سواحل کشور هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه نفت و انرژی خبرگزاری فارس، در دهه گذشته 80 میلیارد مترمکعب آب شیرین رودخانه های ایران معادل 10 سال مصرف آب شرب کل شهرها و روستاهای کشور، بدون استفاده به دریا ریخته؛ در حالی که کل کاهش بارندگی ناشی از خشکسالی در همین مدت فقط 10 میلیارد مترمکعب بوده است.

فیروز قاسم زاده ، سخنگوی صنعت آب با اشاره به وجود سدهای لاستیکی و آب بندان های ساخته شده برای مدیریت رودخانه ها در ساحل، می گوید: دستورالعمل مهار آب های ورودی به دریا را در دست تدوین است.

شرکت مدیریت منابع آب به تازگی گزارش داده، دستورالعمل مهار آب ها شیرین به دریا با اولویت ساخت سد ساحلی در پنج نقطه از سواحل شمالی و دو نقطه از سواحل جنوبی کشور به پیش می رود.

سعید نیکی ‎سخن ، استاد دانشگاه امیرکبیر نیز از راه اندازی کمیته تخصصی مکان یابی سدهای ساحلی خبر داده و می گوید: 10 دانشگاه مطرح کشور درگیر توسعه فناوری سدهای ساحلی شده اند.

از 91 سال گذشته که ادبیات ساخت سدهای ساحلی مطرح شد، تنها شش کشور توانستند با دستیابی به دانش مطالعات و اجرا سد ساحلی بسازند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سدهای ساحلی» جنگ آب را به تعویق می اندازند

«سدهای ساحلی» جنگ آب را به تعویق می اندازند