مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 10:402023-12-20بين الملل

امیر فخری: تحرکات آمریکا و کشورهای فرامنطقه ای را در غرب آسیا رصد می کنیم


رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح گفت: حرکات شناورهای آمریکایی در منطقه، دریای سرخ، دریای مدیترانه و اقیانوس ها دائماً رصد می شود و این اطلاعات به صورت دوره ای در اختیار نیروهای مسلح قرار می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، امیر سرتیپ دوم مجید فخری معاون وزیر دفاع و رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح صبح امروز در برنامه صبح بخیر ایران شبکه اول سیما، گفت: ما مجموعه ای را برای رصد ماهواره های عبوری از آسمان ایران در اختیار داریم.

وزارت دفاع تجهیزاتی برای این کار تولید کرده و این ماهواره ها به واسطه آن تجهیزات رصد می شوند.

وی افزود: یک نرم افزار نیز توسط سازمان جغرافیایی تولید شده و در اختیار همه نیروهای مسلح قرار دارد که موقعیت و زمان عبور ماهواره ها را بر فراز آسمان ایران مشخص می کند و اطلاعات آن را در اختیار همکاران ما در نیروهای مسلح قرار می دهد.

رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با اشاره به فعالیت های این سازمان در حوزه غیر نظامی، بیان کرد: امروز اطلاعات جغرافیایی اطلاعات بزرگ مقیاس است و می تواند در تصمیم گیری ها به ما کمک کند.

به طور مثال، در حوزه کشاورزی دغدغه ای که رهبر انقلاب فرمودند برآورد سطح زیر کشت و محصولات کشاورزی، شناسایی محصولات آفت دیده ، شناسایی زمین های مناسب کشت، پایش سطح زیر کشت و ال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیر فخری: تحرکات آمریکا و کشورهای فرامنطقه ای را در غرب آسیا رصد می کنیم

امیر فخری: تحرکات آمریکا و کشورهای فرامنطقه ای را در غرب آسیا رصد می کنیم