مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 آذر 1402 ساعت 10:552023-12-15پزشكي

افزایش خطر سکته با تشدید استرس در روزهای سرد


عواملی که منجر به افزایش استرس در روزهای سرد زمستانی می شوند از دلایل افزایش خطر حملات قلبی و سکته مغزی در این فصل سال هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، از نشریه تخصصی مدیکال اکسپرس ، دکتر دونالد لوید جونز ، متخصص قلب و رییس بخش پزشکی پیشگیرانه در دانشکده پزشکی فاینبرگ دانشگاه نورث وسترن با اشاره به تعطیلات زمستانی در پایان سال میلادی و یادآوری این نکته که بسیاری از مردم در روزهای تعطیل، سبک زندگی سالم خود را رها می کنند، گفت: ما در در روزهای تعطیل و سرد زمستانی افزایش حملات قلبی را در برخی از مردم شاهد هستیم.

در طول روزهای تعطیل ممکن است افراد استرس های مختلفی را تجربه کنند، از الگوهای صحیح غذا خوردن و خواب خود غافل شوند، فعالیت بدنی معمول خود را دنبال نکنند و حتی برنامه دارویی خود را نیز کنار بگذارند.

او افزود که آب و هوای زمستانی نیز خطرات مرتبط با سلامت قلب را افزایش می دهد.

وی اظهار کرد: آب و هوای سرد مشکل ساز است زیرا وقتی هوای سرد تنفس می کنیم، خون در ریه های ما سرد می شود و باعث انقباض رگ های خونی می شود.

چگونه متوجه شویم که استرس باعث حمله قلبی شده است؟ برای مردان این علائم شامل فشار شدید و کوبنده قفسه سینه و/یا تنگی نفس ناگهانی و غیر قابل توضیح هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش خطر سکته با تشدید استرس در روزهای سرد

افزایش خطر سکته با تشدید استرس در روزهای سرد