مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 09:002023-12-10سياسي

الحاق گروه های پروازی پهپاد کرار به یگان های نیروی پدافند هوایی ارتش


آیین الحاق گروه های پروازی پهپاد کرار مسلح به موشک مجید به یگان های نیروی پدافند هوایی ارتش با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، طی مراسمی به میزبانی دانشگاه خاتم الانبیاء(ص) پدافند هوایی ارتش، با دستور فرمانده کل ارتش گروه های پروازی پهپاد کرار رهگیر مسلح به موشک هوا به هوای مجید به مناطق پدافند هوایی ملحق شدند.

 امیر علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در این مراسم از به کارگیری این پهپادهای رهگیر در مناطق پدافند هوایی شمال غرب، غرب، جنوب غرب، جنوب، جنوب شرق و شرق کشور خبر داد.

پهپاد کرار رهگیر مسلح به موشک مجید تحت عنوان طرح رسول حاصل همکاری و هم افزایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروی های مسلح و نیروی پدافند هوایی ارتش است که می تواند با هزینه بسیار کمتر از هواپیماهای با سرنشین شکاری، عملیات رهگیری و انهدام هواگردهای متخاصم را به انجام رساند.

موشک پدافندی مجید که برای هدف قرار دادن اهداف در طرح رسول استفاده شده است به دو صورت حرارتی و تصویری هدف را ردگیری و دنبال می کند و یک دستاورد کاملا بومی است، پهپاد کرار مسلح به موشک مجید در رزمایش پهپادی ارتش در مهرماه سال جاری با موفقیت هدف واگذاری را مورد اصابت قرار داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الحاق گروه های پروازی پهپاد کرار به یگان های نیروی پدافند هوایی ارتش

الحاق گروه های پروازی پهپاد کرار به یگان های نیروی پدافند هوایی ارتش