مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 11:312023-12-18اقتصادي

بازگشت به چرخه تولید 26 واحد معدنی خراسان جنوبی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی امروز در شورای معادن استان اظهارداشت: طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال اجراست و در این راستا از ابتدای سال جاری 26 معدن در خراسان جنوبی احیا شده و به چرخه فعالیت برگشته اند.

وی با اشاره به راکد بودن بیش از 300 واحد معدنی در استان، افزود: این واحدها باید یا فعال شوند و یا مشمول ماده 20 شده و با باطل شدن پروانه بهره برداری آنها، از طریق مزایده واگذار شوند.

معاون استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: 419 واحد معدنی هم آمار میزان استخراج خود را در سامانه ثبت نکرده اند که این واحدها نیز باید تعیین تکلیف شوند و حقوق دولتی را پرداخت کنند.

عباس زاده خاطر نشان کرد: دبیرخانه شورای معادن استان باید برای تعیین تکلیف 909 واحد معدنی دیگر موجود در خراسان جنوبی اقدام لازم را انجام دهد تا وضعیت آنها به خوبی مشخص شود که آیا پروانه این واحدهای باید تمدید شود،یا قابلیت بهره برداری را دارند و یا باید مشمول ماده 20 شوند.

319 معدن راکد در خراسان جنوبی   عباس جرجانی، مدیر اجرای طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس شرکت تهیه  و تولید امور معدنی ایران هم در این جلسه گفت: از مجموع 752 معدن خراسان جنوبی ، 319 معدن راکد هستن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت به چرخه تولید 26 واحد معدنی خراسان جنوبی

بازگشت به چرخه تولید 26 واحد معدنی خراسان جنوبی