مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 11:252023-11-26ورزشي

کوچه «شاهین فر» کامل ترین کوچه تاریخی باقیمانده از دوران پس از مشروطه در مشهد


بافت تاریخی کوچه شاهین فر کامل ترین مجموعه تاریخی باقیمانده از دوران پس از مشروطه در مشهد است.

- کوچه شاهین فر کامل ترین کوچه تاریخی باقیمانده از دوران پس از مشروطه در مشهد ایسنا/خراسان رضوی این خراسان پژوه گفت: بافت تاریخی کوچه شاهین فر کامل ترین مجموعه تاریخی باقیمانده از دوران پس از مشروطه در مشهد است.

رضا سلیمان نوری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: کوچه شاهین فر که در اصل بخش میانی مسیر قنات سناباد به حرم مطهر رضوی بوده و توسط دو خیابان امام خمینی(ره) و آیت الله خزعلی از 2 بخش ابتدایی و انتهایی این مسیر جدا شده است به دلیل وجود عناصر هویتی چون مساجد تاریخی، بازار قدیمی، مدارس مختلف، ورزشگاه، مجموعه درمانی، آب انبار و خانه های تاریخی کاملترین مجموعه تاریخی باقیمانده از دوران پس از مشروطه در مشهد محسوب می شود.

رییس هیات مدیره انجمن توسعه گردشگری چهارباغ خراسان افزود: نخستین بنای هویتی این کوچه پس از تقاطع با خیابان امام خمینی(ره) بازارچه آن است که براساس اسناد موجود حداقل از دهه های نخستین دوران قاجار فعال بوده است.

این بازارچه که زمانی مرکز تامین مایحتاج ساکنان محله سراب که براساس اسناد موجود از متمول ترین اهالی مشهد محسوب می شدند، بوده است در حال حاضر نیز به رغم حضور پررنگ فعالان صنف تزیینات داخلی ساختمان، شاهد فعا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوچه «شاهین فر» کامل ترین کوچه تاریخی باقیمانده از دوران پس از مشروطه در مشهد

کوچه «شاهین فر» کامل ترین کوچه تاریخی باقیمانده از دوران پس از مشروطه در مشهد