مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 10:302023-11-27سياسي

وضعیت مانیتورینگ «کول فرح» بسیار ضعیف است


یک دوستدار میراث فرهنگی در خصوص وضعیت حفاظت از نقش برجسته کول فرح، گفت: برای حفاظت از داشته های فرهنگی و تاریخی این محوطه سیستم مانیتورینگ این سایت باستانی هر چه سریع تر باید اصلاح شود زیرا هم اکنون وضعیت مانیتورینگ این محوطه باستانی بسیار ضعیف است.

- ایسنا/خوزستان یک دوستدار میراث فرهنگی در خصوص وضعیت حفاظت از نقش برجسته کول فرح، گفت: برای حفاظت از داشته های فرهنگی و تاریخی این محوطه سیستم مانیتورینگ این سایت باستانی هر چه سریع تر باید اصلاح شود زیرا هم اکنون وضعیت مانیتورینگ این محوطه باستانی بسیار ضعیف است.

فرامرز خوشاب در گفت و گو با ایسنا با بیان این که کول فرح یکی از مهم ترین نقش برجسته های تاریخی ایران و جهان است زیرا آثاری که در این محوطه وجود دارد بی نظیر است، تاکید کرد: باید به آسیب شناسی و حفاظت از آثار موجود در کول فرح پرداخت.

او اضافه کرد: ساماندهی و احیای مسیر بازدید و دسترسی به این نقش برجسته و بهبود وضعیت مانیتورینگ آن از مهم ترین فعالیت هایی است که در این محوطه باید صورت بگیرد.

این دوستدار میراث فرهنگی با اشاره به این که نیروی یگان حفاظت در این مکان حضور دارد، اظهارکرد: اما اقدامات درخور توجهی برای حفاظت صحیح از این اثر باستانی صورت نمی گیرد زیرا افزون بر حفاظت، نگهداری و مستندنگاری این نقش برجسته نیز ض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت مانیتورینگ «کول فرح» بسیار ضعیف است

وضعیت مانیتورینگ «کول فرح» بسیار ضعیف است