مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 آذر 1402 ساعت 08:302023-12-08بين الملل

داسیلوا: در آمریکای جنوبی جنگ نمی خواهیم


لوییز ایناسیو لولا داسیلوا رییس جمهور برزیل در جریان افتتاحیه نشست بازار مشترک کشورهای آمریکای جنوبی موسوم به مرکوسور در ریودوژانیرو با اظهار نگرانی نسبت به اختلافات میان ونزوئلا و گویان، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری آناتولی، لولا تأکید کرد که اعضای مرکوسور و سایر کشورهای منطقه نباید چشم خود را بر درگیری مجدد میان ونزوئلا و گویان بر سر منطقه نفت خیز اسکیبو ببندند چرا که این درگیری ممکن است در نهایت به تهدیدی برای صلح و ثبات در آمریکای جنوبی تبدیل شود.

رییس جمهور برزیل که کشورش با هر دو کشور ونزوئلا و گویان دارای مرز مشترک است، پیشنهاد برگزاری جلسات گفت وگو و رایزنی با مشارکت کاراکاس و جورج تاون را مطرح کرد و افزود: باید این جلسات را تا آنجا که لازم است برگزار کنیم و در این مساله بسیار محتاطانه رفتار خواهیم کرد زیرا ما در آمریکای جنوبی جنگ نمی خواهیم.

لولا همچنین خواستار مداخله بلوک های بین المللی مانند جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کاراییب (CELAC) و اتحادیه ملل آمریکای جنوبی (UNASUR) در اختلافات ونزوئلا و گویان بر سر منطقه نفت خیز اسکیبو شد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، مرکوسور که رسماً متشکل از برزیل، آرژانتین، پاراگوئه، اروگوئه، ونزوئلا و بولیوی است، در سال 2017 عضویت ونزوئلا را به دلیل نقض تعهدات دموکراتیک برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داسیلوا: در آمریکای جنوبی جنگ نمی خواهیم

داسیلوا: در آمریکای جنوبی جنگ نمی خواهیم