مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 22:102023-12-11سياسي

جنبه توحیدی روز جهانی خاک مورد توجه قرار گیرد


رییس دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه آیاتی از سوره فاطر در رابطه با اهمیت آب و خاک است و ضرورت دارد دانشجویان نسبت به حفظ این سوره اقدام کنند، - ایسنا/لرستان رییس دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه آیاتی از سوره فاطر در رابطه با اهمیت آب و خاک است و ضرورت دارد دانشجویان نسبت به حفظ این سوره اقدام کنند، گفت: باید علاوه بر جنبه مادی روز جهانی خاک، جنبه توحیدی این روز نیز مورد توجه قرار گیرد.

علی نظری، امروز، بیستم آذر ماه در همایش گرامیداشت روز جهانی خاک با شعار خاک و آب، منشاء زندگی که در دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان برگزار شد، با اشاره به آیاتی از سوره فاطر در رابطه با آب و خاک از دانشجویان خواست نسبت به حفظ سوره فاطر اقدام و جایزه خود را از دانشگاه دریافت کنند.

وی با اشاره به قدرت خداوند درباره خلقت خواستار این شد که علاوه بر جنبه مادی روز جهانی خاک جنبه توحیدی این روز نیز مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا در سوره فاطر در رابطه با رویکرد انسان نسبت به طبیعت سخن به میان آمده است.

نظری در ادامه اهمیت و جایگاه معنوی خاک را به گونه ای دانست که شهدای والامقام برای حفظ آن، جان خود را نثار کردند و امروز هم شاهد هستیم مردم مظلوم و در عین حال شجاع غزه و فلسطین در حال مقاومت برای دفاع از خاک هستند و این همان توجه کردن به ابعاد معنوی و توحید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنبه توحیدی روز جهانی خاک مورد توجه قرار گیرد

جنبه توحیدی روز جهانی خاک مورد توجه قرار گیرد