مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 11:502023-11-28اقتصادي

آیین نامه اجرای قانون حفاظت از خاک در دولت به تصویب رسید


معاون امور آب وخاک وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه آیین نامه اجرای قانون حفاظت از خاک در دولت به تصویب رسیده است، گفت: این آیین نامه به زودی ابلاغ می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، صفدر نیازی شهرکی امروز در نشست خبری از تصویب آیین نامه اجرایی قانون حفاظت از خاک در دولت خبر داد و گفت: قانون حفاظت از خاک در سال 98 ابلاغ شده بود و آیین نامه اجرایی آن به زودی ابلاغ می شود.

معاون امور آب وخاک وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه خاک مهمتر از آب است و طی سالها مظلوم واقع شده است، گفت: اجرایی شدن این قانون به حفظ خاک که بستر تولیدات کشاورزی و غذا در کشور است کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه 14 آذر روز جهانی خاک است، افزود: متاسفانه تغییر کاربری ها هم در سالهای اخیر به از بین بردن خاک کشاورزی انجامیده است که برخی از این تغییر کاربری ها غیر مجاز است اما برخی مجاز و در قالب اجرای طرح های دولتی و غیره انجام می شود.

نیازی با بیان اینکه طبق قانون واگذاری زمین های دارای خاک کلاس یک و دو(خاک مناسب کشاورزی) ممنوع است، گفت: واگذاری این نوع زمین ها حتی برای طرح جهش مسکن هم ممنوع است.

*محل اختلاف وزارت نیرو و وزارت کشاورزی در میزان مصرف آب در بخش کشاورزی معاون امور آب وخاک وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه میزان مصرف آب در بخش کشاورزی محل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین نامه اجرای قانون حفاظت از خاک در دولت به تصویب رسید

آیین نامه اجرای قانون حفاظت از خاک در دولت به تصویب رسید