مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 15:052023-11-25اقتصادي

تحمیل هزینه اضافی به تولیدکنندگان خراسان شمالی به علت نبود زنجیره تولید فرش


مدیرعامل اتحادیه صنایع دستی خراسان شمالی گفت: نبود زنجیره تولید فرش در این استان سبب شده است 50 درصد هزینه های اضافی بر دوش تولیدکننده بیفتد.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیرعامل اتحادیه صنایع دستی خراسان شمالی گفت: نبود زنجیره تولید فرش در این استان سبب شده است 50 درصد هزینه های اضافی بر دوش تولیدکننده بیفتد.

حسین ایزانلو در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: خراسان شمالی یکی از قطب های تولید فرش، قالیچه و پشتی است؛ اما حتی یکی از حلقه های زنجیره فرش در این استان وجود ندارد.

وی افزود: نبود صنایع تکمیلی موجب شده تولیدکنندگان مواد اولیه مورد نیاز خود را مانند نخ های ابریشمی و پشمی از خارج استان تامین کنند و بعد از اینکه بافت فرش به پایان رسید، شست وشو و پرداخت فرش در سایر استان ها انجام شود.

ایزانلو ادامه داد: نخ های ابریشمی و پشمی از شهرهای اصفهان، مشهد، قم و تبریز تهیه می شود و فرش ها برای پرداخت و شست وشو به تهران فرستاده می شوند.

وی تاکید کرد: اگر زنجیره فرش در این استان تکمیل شود تا 50 درصد در هزینه های تولید یک تخته فرش صرفه جویی می شود.

مدیرعامل اتحادیه صنایع دستی خراسان شمالی تصریح کرد: در چند سال گذشته، یک شهرک صنعتی به نام شهرک فرش در شهر بجنورد ساخته شد تا زنجیره های فرش در این شهر تکمیل شوند؛ اما بعد از آن، آنقدر در اعطای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحمیل هزینه اضافی به تولیدکنندگان خراسان شمالی به علت نبود زنجیره تولید فرش

تحمیل هزینه اضافی به تولیدکنندگان خراسان شمالی به علت نبود زنجیره تولید فرش