مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 15:452023-12-06بين الملل

بازی با آتش در دریای سرخ، آیا دامنه جنگ غزه در حال گسترش است؟


اگر تاکنون رفت و آمدهای دیپلماتیک مانند حضور وزیر خارجه عمان در تهران همزمان با بالا گرفتن تنش در دریای سرخ و افزایش زد و خوردهای میان گروه های مقاومت با آمریکا در سوریه و عراق و پیام رسانی با واسطه میان تهران و واشنگتن در عدم گسترش دامنه جنگ موثر بوده .

- پایگاه خبری جماران، سارا معصومی: دو ماه پس از هفت اکتبر که عملیات طوفان الاقصی با طراحی، برنامه ریزی و اجرای شاخه نظامی حماس و پشتیبانی دیگر گروه های مقاومت فلسطینی معادله های امنیتی، نظامی و اطلاعاتی رژیم اسراییل و به تبع آن ایالات متحده را بر هم زد، دامنه جنگ برخلاف بسیاری از بیم ها و پیش بینی های اولیه، گسترده نشده اما تبعات آن به مرزهای فلسطین و فلسطین اشغالی هم محدود نمانده است.

از لبنان تا سوریه، از دریای سرخ تا عراق همه به نوعی درگیر آتشی شده اند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسراییل خیال متوقف کردن آن در نوار غزه را ندارد.

از همان نخستین ساعات آغاز عملیات حماس و به دنبال آن حمله های بی امان رژیم اسراییل به نوار غزه و سرکوب فلسطینی ها در کرانه باختری، نگاه ها به سمت تهران و واشنگتن چرخید.

آیا جمهوری اسلامی ایران از طوفان الاقصی آگاه بود؟ آیا دست تهران به نفع یکی از اضلاع محور مقاومت بر روی ماشه می رود؟ آیا خروجی اتاق فکرهای برگزار شده در بیروت و تهران یکس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازی با آتش در دریای سرخ، آیا دامنه جنگ غزه در حال گسترش است؟

بازی با آتش در دریای سرخ، آیا دامنه جنگ غزه در حال گسترش است؟