مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 11:512023-12-03اقتصادي

برداشت طلای سرخ از مزارع فاروج یا همان شهر آجیلی!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، صغری میم پرور؛ همه ساله هم زمان با فرارسیدن فصل پاییز، بخصوص از اواسط مهرماه تا پایان آبان یا اواسط آذرماه، اگر به مزارع و دشت هایی شهرستان فاروج گذری داشته باشید، فرشی ارغوانی از طلای سرخ را در بیشتر نقاط این شهرستان می بینید، که در زیر پای اهالی گسترانیده شده و همگام با آن در طلیعه صبحگاهی، شاهد انجام کار و فعالیت مردان و زنان تلاشگری هستیم که با شور و حال وصف ناپذیری مشغول جمع آوری گل های زیبای زعفران و کار و تلاش هستند.

 آری سخن از زعفران این طلای سرخی است که چندین سال است؛ مهمان سفره مردمان شهرهای مختلف کشور ازجمله؛ مردمان شهر فاروج یا همان شهر آجیلی شده و طرفداران زیادی را پیدا کرد است.

کشاورزان خواب ندارند زعفران کاران فاروجی نیز علاوه بر انجام فعالیت هایی مختلف در طول سال در راستای کیفی سازی و افزایش محصول، در فصل برداشت زعفران، خواب و استراحت ندارند؛ آن ها خوب می دانند که گل زعفران در این فصل از سال، زمانی برداشت می شوند که هوا آفتابی باشد و گل چهره خود را نشان دهد تا پرچم هایی آن به راحتی از درون گل بیرون کشیده شود.

به همین خاطر در این بازه زمانی همواره دست به آسمان از خداوند می خواهند که باران نبارد تا نکند که گل های نازک و با طراوت طلای سرخ پژمرده و به هم چسبیده شود و محصول چن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت طلای سرخ از مزارع فاروج یا همان شهر آجیلی!

برداشت طلای سرخ از مزارع فاروج یا همان شهر آجیلی!