موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - آژانس بين المللي انرژي اتمي - آژانس بين المللي انرژي - انتخابات رياست جمهوري - آژانس بين المللي - پوران كاوه - زمان دربي - محمد الدعايه - جريان هاي افراطي - شهر خودرو مشهد - كريستيانو جيونتولي - زندانيان زن - محمدتقي نظرپور - رييس مركز ملي فرش ايران - خانواده شهداي هسته اي - شهر مريانج - حذف تيم - آزادسازي سواحل مازندران

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 00:052023-12-19سياسي

مجیدنوری: خوشحالی منافقین از تایید حکم حبس ابد پدرم طولانی نخواهد بود


مجید نوری فرزند ایرانی بازداشت شده در سوئد، در واکنش به تایید حکم حبس ابد پدرش در دادگاه سوئد گفت: خوشحالی منافقین از این حکم طولانی نخواهد بود.

- فارس: آقای شهبازی! تحیل شما از این استانداردهای دوگانه کشورهای مدعی حقوق بشر چیست؟  محمدصادق شهبازی:طی پنج سطح می توان سیاسی بودن این دادگاه را بررسی کرد.

نخست اینکه این دادگاه صلاحیت بررسی این پرونده را نداشته و ندارد.

این دادگاه به مسئله داخلی یک کشور در مقابله با تروریستم وارد شده و همچینن فرآیند های لازم در این دادگاه نیز طی نشده است.

  مسئله دوم نقض حاکمیت ملی کشورهای دیگر است.

سوئد در پرونده ای ورود کرده که در خصوص کارمند سابق سیستم قضایی یک کشور دیگر است و این فرد را برای مقابله با تروریسم محاکمه کرده است.

م سئله سوم، دادرسی عادلانه است.

در دادگاه حمید نوری ما شاهد یک دادرسی عادلانه نبودیم و نیستیم.

شیوه دستگیری آقای نوری، شیوه عدم تفهیم اتهام در زمان درست، شیوه برخورد با حمید نوری (ایشان 50 ماه در انفرادی است، از دسترسی به پزشک محروم بود، برای دستیابی به وکیل با مشکلاتی مواجه بود، در دسترسی به پرونده و دیدن حکم  چالش داشت ، حتی دادگاه سوئد برای حضور شهود آقای نوری در دادگاه مانع ایجاد کرد و فرآیند را به گونه ای طی کرد که امکان ادا کردن شهادت وجود نداشت  و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجیدنوری: خوشحالی منافقین از تایید حکم حبس ابد پدرم طولانی نخواهد بود

مجیدنوری: خوشحالی منافقین از تایید حکم حبس ابد پدرم طولانی نخواهد بود