مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 11:402023-11-25ورزشي

«جف بزوس»، «ایلان ماسک» را در مسابقه مریخی ناسا شکست داد


در سال های اخیر رقابت تنگاتنگی بین «ایلان ماسک» و «جف بزوس» در ارائه موشک برای سفر به مریخ جریان داشته اما ناسا به تازگی اعلام کرده است که موشک شرکت «بلو اوریجین»، - در سال های اخیر رقابت تنگاتنگی بین ایلان ماسک و جف بزوس در ارائه موشک برای سفر به مریخ جریان داشته اما ناسا به تازگی اعلام کرده است که موشک شرکت بلو اوریجین ، ماموریت مریخ را پرتاب خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، ایلان ماسک (Elon Musk) زمانی جف بزوس (Jeff Bezos) را به عنوان یک شخص سطحی در اکتشاف فضایی معرفی کرد اما بنیانگذار شرکت بلو اوریجین (Blue Origin) آماده است که شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) را در رقابت سفر به مریخ شکست دهد.

ناسا اخیرا اعلام کرده است که در اوت 2024، دو فضاپیمای علمی را با اولین موشک نیو گلن (New Glenn) شرکت بلو اوریجین به سیاره سرخ خواهد فرستاد.

هزینه این قرارداد، 20 میلیون دلار است.

شرکت اسپیس ایکس ابتدا قرار بود محموله ناسا را در اکتبر سال جاری بر فراز یک موشک فالکون هوی (Falcon Heavy) همراه با ماموریت سایکی (Psyche) ناسا که عازم یک سیارک بود، به فضا پرتاب کند.

با وجود این، ناسا فضاپیماهای خود را از پرتاب خارج کرد زیرا فالکون هوی آنها را در مسیر مناسبی قرار نمی داد تا در مدار مریخ قرار بگیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«جف بزوس»، «ایلان ماسک» را در مسابقه مریخی ناسا شکست داد

«جف بزوس»، «ایلان ماسک» را در مسابقه مریخی ناسا شکست داد