مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 14:402023-12-02بين الملل

سایه سنگین «طوفان الاقصی» بر جنگ اوکراین


جنگ غزه به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر روی بحران اوکراین تأثیر گذاشته و سبب کاهش فشار آمریکا و اتحادیه اروپا بر روسیه شده است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - راهبرد معاصر نوشت:  عملیات طوفان الاقصی سبب فعال شدن مجدد یکی از گسل های مهم ژئوپلیتیکی منطقه غرب آسیا شده است.

با وجود تأثیرات محلی- منطقه ای درگیری میان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم صهیونیستی، این مناقشه در سطح بالاتری نیز قابل تحلیل است.

  در نظر کارشناسان حوزه روابط بین الملل، تشدید مناقشه فلسطین در امتداد بحران اوکراین در شرق اروپا، افزایش تنش ها در شبه جزیره کره و احتمال وقوع جنگ میان چین و تایوان در جنوب شرق آسیا قرار دارد.

 به عبارت دیگر برای فهم دقیق جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی لازم است جایگاه این مناقشه را در روند رقابت میان قدرت های بزرگ یعنی آمریکا، روسیه و چین مشخص کنیم.

  سؤال کلیدی این سیاهه آن است، آیا جنگ غزه توانسته ابعاد بین المللی یابد و بر روی سایر مناقشات بین المللی مانند بحران اوکراین تأثیر بگذارد؟  تنها چند ساعت پس از عملیات هفتم اکتبر، واشنگتن اعلام کرد مبلغ 8 میلیارد دلار کمک فوری برای تقویت موضع رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت فلسطین اختصاص داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه سنگین «طوفان الاقصی» بر جنگ اوکراین

سایه سنگین «طوفان الاقصی» بر جنگ اوکراین