مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 آذر 1402 ساعت 09:252023-11-30اقتصادي

مالیات صرف توسعه کشور شود، نه مخارج روزانه


اگر درآمدهای مالیاتی سال 1403 در خدمت توسعه و آبادانی کشور و تولید مسکن باشد خوب است، اما در صورتی که به امورات روزانه و افزایش حقوق و دستمزد اختصاص یابد نه تنها حاصلی برای کشور ندارد، - یک کارشناس مسکن گفت: اگر درآمدهای مالیاتی سال 1403 در خدمت توسعه و آبادانی کشور و تولید مسکن باشد خوب است، اما در صورتی که به امورات روزانه و افزایش حقوق و دستمزد اختصاص یابد نه تنها حاصلی برای کشور ندارد، بلکه ایجاد تورم خواهد کرد.

فرشید پورحاجت در گفت وگو با ایسنا درباره سیاست های مالیاتی در لایحه بودجه 1403 اظهار کرد: در تمام کشورهای توسعه یافته درآمدهای مالیاتی دولت ها در جهت ایجاد زیرساخت ها، توزیع سرانه ها و عدالت اجتماعی مصرف می شود.

بسته های خدمتی که دولت ها ارائه می دهند بسته های کاملی به لحاظ اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی، درمانی و سایر سطوح است.

وی افزود: در ایران طی دهه های گذشته عمدتا مالیات صرف پوشش هزینه های جاری مثل مخارج دولت ها، حقوق و دستمزد کارکنان دستگاه های عریض و طویل می شد.

تجربه نشان داده هر زمان مالیات ها افزایش یافته کیفیت ارائه خدمات به بخش های غیردولتی کاهش یافته است.

این کارشناس اقتصاد مسکن با اشاره به وجود 167 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور که زندگی 22 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده است گفت: ما به لحاظ آماری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالیات صرف توسعه کشور شود، نه مخارج روزانه

مالیات صرف توسعه کشور شود، نه مخارج روزانه